Ouderportaal

Veelgestelde Vragen PolderPracht

Veelgestelde Vragen PolderPracht


Heb je een vraag?
Wil je graag een plek voor jouw kind op de opvang bij PolderPracht, maar heb je nog vragen? We zijn volop in de voorbereiding en daarom is nog niet alle informatie beschikbaar. Alles wat bekend is, vind je terug op deze website of komt er binnenkort op. Het antwoord op de meest gestelde vragen vind je alvast hieronder.

Staat je vraag er niet bij, neem dan contact op met Wendy van der Raad, T 010- 312 38 99 op maandag, dinsdag of donderdag tussen 09.00 uur en 13.00 uur of stuur een mail naar plaatsing@un1ek.nl. Zij helpt je graag verder!



Wie ontvangt er eerst een aanbod voor PolderPracht?
Iedereen is welkom! We willen het bij de opstart zo eerlijk mogelijk aanbieden, daarom houden we voor nu deze volgorde aan:

  1. Als je bij UN1EK op de wachtlijst staat en er op de gewenste opvanglocatie nog geen plaats beschikbaar is, ontvang je een aanbod voor PolderPracht als alternatief. Wil je hier geen gebruik van maken dan kun je dit aanbod annuleren en blijf je op de wachtlijst staan voor jouw voorkeurslocatie. 
  2. Als je al bekend bent bij UN1EK en hebt aangegeven bij de Klantenservice dat je interesse hebt in de opvanglocatie PolderPracht en hier graag een aanbod voor wilt ontvangen.
  3. Als je een nieuwe klant bent bij UN1EK en je hebt als 1e voorkeur locatie PolderPracht aangegeven en wij hebben een plek beschikbaar.

Heb ik als ouder/verzorger bij interesse of bij een inschrijving voor PolderPracht direct garantie op een plek?
Dit is volledig afhankelijk van je gewenste opvangdagen en de plaats die je hebt op onze wachtlijst. Maandag, dinsdag en donderdag zijn de meest gewilde dagen zijn in de opvang. Dit betekent dat op woensdag en vrijdag op dit moment de meeste kans is op een plek.

Als ik voor PolderPracht heb gekozen, mag mijn kind daar dan ook blijven, ook al sta ik nog op de wachtlijst op andere opvanglocatie van Un1ek?
Je mag altijd zelf de keus maken om te blijven bij de opvanglocatie waar je al opvang afneemt. Deel je keuze dan op tijd met ons, zodat wij je andere gereserveerde opvangplaats kunnen aanbieden aan het volgende kind op de wachtlijst van die andere opvanglocatie. Zo helpen we elkaar om de wachtlijsten weg te werken en alle kinderen opvang te kunnen bieden.

Mijn kind zit niet op een IKC van UN1EK. Mag ik wel gebruik maken van de BSO bij PolderPracht?
We kunnen op dit moment nog geen BSO plekken bieden aan kinderen die niet naar de IKC’s van UN1EK gaan. Dit komt vooral door de logistieke uitdaging. We bekijken maandelijks of het ophalen bij locaties buiten UN1EK tot de mogelijkheden behoort. Heeft u interesse, laat dit dan weten aan onze Klantenservice, zodat wij dit mee kunnen nemen in onze overwegingen. 

Voor de HEDO of PO is een verbinding met UN1EK onderwijs niet verplicht. Kinderen die vanuit PolderPracht naar een UN1EK locatie willen, krijgen dezelfde behandeling als kinderen die op de onderwijslocatie opvang afnemen. Er is goed contact tussen de locaties onderling voor wennen en een warme overdracht. Ook als je kind onderwijs gaat volgen op een locatie buiten UN1EK zorgen wij ervoor dat de overdracht zorgvuldig is en dat jouw kind met zelfvertrouwen door kan groeien naar het onderwijs.


Hebben alle personeelsleden bij PolderPracht de juiste opleiding/diploma?
Bij UN1EK is het uitgangspunt dat er in de opvang alleen bevoegd personeel mag werken. Dit is ook bij wet geregeld en daar wijken wij niet van af. Wel zullen er ook stagiaires werken bij PolderPracht met een intensieve begeleiding door de pedagogische professionals van UN1EK. Wij vinden het als organisatie namelijk heel erg belangrijk om personeel goed op te leiden voor onze toekomst en die van de kinderen.


Mijn kind heeft een allergie, kan hier rekening mee worden gehouden bij de opvang?
Alle allergieën zijn bespreekbaar en wij gaan met jou hierover in gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor de voeding voor jouw kind.

Mijn kind eet alleen halal, kan het dan bij jullie naar opvang?
Als je bij het intakegesprek hebt aangegeven dat je kind alleen halal mag eten, dan houden wij hier altijd rekening mee.


Hoe wordt mijn kind vervoerd vanaf het IKC naar de BSO van PolderPracht?
Wij vinden de veiligheid van je kind heel belangrijk en dat zie je ook terug in de aanpak van ons vervoer. Afhankelijk van de locatie werken wij met twee soorten vervoer:
  1. We hebben 9-persoons UN1EK busjes met daarin de benodigde stoelverhogers en gordels. Onze chauffeurs zijn vanzelfsprekend bevoegd om hierin te rijden met de kinderen en hebben onze instructies voor de veiligheid en de omgang met de kinderen van alle leeftijden: met een glimlach en gerust stellen waar nodig.
  2. We werken met een touringcar van een ervaren organisatie waar wij nauw mee samenwerken en aan onze strenge veiligheidseisen voldoen.
Worden er nog extra vervoerskosten in rekening gebracht voor kinderen die bij PolderPracht naar de BSO gaan?
Er worden geen extra kosten voor het vervoer in rekening gebracht.